دکتر متخصص هموروئید خانم

دکتر هموروئید خانم برای درمان خانم هایی که مبتلا به این مشکل هستند، بسیار ضروری است. بواسیر یکی از مشکلاتی است که در ناحیه شرمگاهی ایجاد می شود. به همین خاطر هم تحت معاینه قرار گرفتن توسط دکتر می تواند به خودی خود برای بیمار مشکل باشد. 

حال فرض کنید بیمار یک خانم باشد و دکتری که قرار است کار معاینه را انجام دهد، یک آقا باشد؛ این موضوع می تواند برای برخی از افراد عادی و برای برخی دیگر بسیار سخت باشد. به همین خاطر نیز لازم است که حتما پزشکان متخصص خانمی وجود داشته باشند که در بیمارستان ها و مطب ها، بیماران را از این جهت معاینه کنند.

دکتر هموروئید خانم

ویژگی های دکتر هموروئید خانم

یک دکتر متخصص هموروئید خانم باید چندین ویژگی مهم داشته باشد تا بتوانید برای درمان مشکل خودتان به او مراجعه کنید. داشتن دانش کافی این روزها در حوزه پزشکی کافی نیست. به همین خاطر است که توصیه می کنیم تا حتما به سراغ پزشکی بروید که علاوه بر دانش کافی، دارای دانش به روزی نیز می باشد. داشتن علم آپدیت شده سبب می شود تا پزشک از یافته ها و تحقیقات جدید که منجر به پیدا کردن روش های جدیدی برای درمان می شود، کاملا آگاه باشد و از این روش های جدید برای درمان شما استفاده کند.

علاوه بر دانش به روز، یک جراح خانم درمان هموروئید، باید مهارت و تجربه بالایی نیز در این خصوص داشته باشد. داشتن تجربه سبب می شود که هموروئیدهای مختلف با شرایط مختلفی را دیده باشد و بداند که هر کدام از آن ها از چه طریقی بهتر درمان می شوند.
برای بررسی کردن این موضوع نیز باید بدانید که می توانید به سایت آن دکتر مراجعه کرده و نظرات بیمارانش را بخوانید. روش دیگر نیز آن است که به صورت حضوری به مطب او رفته و از بیمارانی که برای درمان و چکاپ به او مراجعه می کنند، سوالاتی را در خصوص پروسه درمانیشان بپرسید.

انواع هموروئید

برای آن که بتوانید این مشکل را هرچه بهتر بشناسید، بد نیست این مسئله را نیز درک کنید که انواع هموروئید چند دسته هستند و هر کدام از آن ها چه مشخصاتی دارند. زمانی که این مسائل را درک کنید، خودتان نیز می توانید با رژیم غذایی، ورزش و پرهیزهایی که انجام می دهید، بیماری خودتان را کنترل کرده و به درمان آن کمک زیادی کنید.

هموروئید درجه یک

این مدل از هموروئیدها معمولا به تازگی شکل گرفته اند و هنوز به مرحله درد و خونریزی های عمیق نرسیده اند. نکته مهمی که در خصوص آن ها وجود دارد آن است که برای درمان کردن این نوع از هموروئیدها می توانید از رعایت کردن یک رژیم پر فیبر، ورزش های مناسب برای برطرف کردن هموروئید و همچنین انواع داروها و پمادهای موضعی، استفاده نمایید. در این درجه از بیماری اگر به صورت سریع به پزشک مراجعه کنید و روند درمانی خود را آغاز نمایید، نیازی به جراحی و یا حتی استفاده از خدمات لیزر نیز نخواهید داشت.

هموروئید درجه دو

مورد بعدی در خصوص زمانی است که بیماری هموروئید پیشرفت کرده است و به مرحله متوسط رسیده است. در مرحله قبلی هموروئید هیچگونه نشانه ظاهری ندارد، اما در هموروئید درجه دو، یک برآمدگی کوچک در قسمت خروجی مقعد مشاهده می شود. این مشکل می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد و اگر به موقع به درمان آن نپردازید، می تواند پیشرفت کند. در این مرحله نیز معمولا با استفاده از رژیم غذایی، ورزش، داروهای موضعی و یا در موارد شدیدتر از لیزر می توانند برای رفع این موضوع استفاده کنند.

هموروئید درجه سه

در هموروئید درجه سه میزان بیرون زدگی بواسیر بیشتر از مرحله قبلی است. در این مرحله نمی توانید صرفا با تغییر رژیم تغذیه و همچنین استفاده کردن از داروهای موضعی، بیماری را درمان کنید. در این مرحله باید حتما به سراغ دستگاه لیزر رفته و با استفاده از آن، بیرون زدگی به وجود آمده را درمان کنید.

هموروئید درجه چهار

این مدل از بیماری که سخت ترین نوع بواسیر است، به شکلی رخ می دهد که بیشترین مقدار بیرون زدگی را شاهد خواهید بود. نشستن، بلند شدن، خوابیدن و… برای فرد بیمار تا حد بسیار زیادی غیرممکن خواهد شد. به همین خاطر نیز در این مرحله از هموروئید حتما باید به سراغ لیزرهای فوق سنگین و یا جراحی با تیغ بروید. معمولا با استفاده از دستگاه لیزر، اندازه و ابعاد بیرون زدگی را کم کرده و سپس به جراحی با تیغ می پردازند. 

افراد مستعد ابتلا به هموروئید

معمولا برخی از افراد بنا به دلایل مختلفی، بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به این بیماری هستند. به همین دلیل نیز اگر جزو این گروه از افراد هستید، لازم است حتما توجه بیشتری به سلامتی خودتان داشته باشید و کارهایی که سبب می شود دچار بواسیر شوید را انجام ندهید. از سوی دیگر رعایت کردن رژیم غذایی، ورزش کردن و… می تواند باعث شود تا میزان احتمال ابتلا به این بیماری در شما کاهش پیدا کند.

  •  خانم های باردار
  •  افراد دارای اضافه وزن شدید
  •  افرادی که دارای مشاغل پشت میز نشینی هستند
  •  افرادی با رژیم غذایی نامناسب
  •  افراد کم تحرک
  •  افراد مسن
  •  افرادی که به اسهال و یبوست بسیار دچار می شوند
  •  افرادی که وسایل سنگینی را جابجا می کنند
  •  افرادی که رابطه مقعدی دارند

چرا خانم بیشتر به بواسیر مبتلا می شوند؟

خانم ها در صورت احساس علائمی مانند خونریزی، خارش، درد یا ناراحتی در ناحیه مقعد باید به یک پزشک خانم بواسیر و هموروئید مراجعه کنند. بواسیر ممکن است در دوران بارداری، بعد از زایمان یا به دلیل تغییرات هورمونی رخ دهد و زنان بیشتر از مردان مستعد ابتلا به آن هستند، به هیمن دلیل یک متخصص خانم هموروئید راحت تر می‌تواند تشخیص مناسبی برای خانم ها ارائه دهد و گزینه‌های درمانی مناسب را، که ممکن است شامل تغییر سبک زندگی، دارو یا جراحی باشد، توصیه کند. اگر علائم یا ناراحتی مرتبط با هموروئید را تجربه کردید، مهم است که به دنبال یک دکتر متخصص بواسیر خانم با تجربه باشید.

کلام پایانی

دکتر متخصص هموروئید خانم در تهران باید ویژگی های مختلفی داشته باشد تا بتواند بیماران را به خوبی درمان کند. به همین دلیل است که نمی توانیم به هر دکتر متخصص بواسیر خانم، صرف اینکه خانم است، اعتماد کنیم. برای آن که بتوانید دکتر بواسیر خانم مناسبی را پیدا کنید و مشکل بواسیر خود را حل نمایید، حتما سعی کنید تا چندین پزشک متخصص هموروئید خانم در تهران را مورد بررسی قرار دهید. بررسی کردن نتایجی که بر روی بیماران آن ها حاصل شده است و همچنین روش های درمانی که پیاده سازی می کنند، اهمیت بسیار زیادی در این خصوص دارد.