جراحی و درمان بواسیر با لیزر

درمان هموروئید با لیزر یکی از درمان‌های نوین برای این مشکل است. هموروئیدکتومی لیزری یا جراحی هموروئید با لیزر، روشی است که از انرژی لیزر برای درمان هموروئید استفاده می‌شود. هنگامی که این درمان اعمال می‌گردد، از لیزر پزشکی برای گرم کردن ورید مشکل‌دار استفاده شده که اساسا باعث فروپاشی و متلاشی شدن هموروئید می‌شود.

بواسیر و یا همان هموروئید از شایع‌ترین بیماری های مربوط به نواحی نشیمنگاه به شمار می رود. این بیماری مربوط به سن خاصی نمی‌شود و افراد با سنین مختلف در خطر ابتلا به آن می‌باشند. از جمله باورهای رایج و اشتباه در رابطه با این بیماری آن است که تنها افراد با سن بالا به آن دچار نخواهند شد. این در حالی است که این بیماری تمامی افراد با رنج سنی متفاوت را می‌تواند مبتلا نماید.

راه های مختلفی هستند که تا حدودی می توانند علائم این بیماری را کنترل نمایند. از جمله این روش ها می‌توان به کاهش فشار و نواحی مقعدی اشاره نمود که با پیشگیری و درمان بیماری یبوست قابل انجام است. به همین جهت مصرف برخی غذاها همانند مایعات و خوراکی‌های سرشار از فیبر می توانند بسیار کمک کننده باشد.

همچنین وجود تحرکات کافی بسیار توصیه شده است. البته مبتلایان با رعایت این دسته از نکات تنها می‌توانند علائم بواسیر را تا حدودی کاهش دهند و درمان بواسیر به صورت خود به خود انجام نمی‌شود.

درمان هموروئید با لیزر

عناوین مقاله

آنچه در این مقاله می‌خوانید نمایش

بیماری بواسیر یا هموروئید چیست؟

هموروئید همان وریدهای متورم و ملتهب در مقعد و پایین رکتوم هستند. هموروئید یا بواسیر ممکن است از فشار در حین اجابت مزاج یا افزایش فشار روی این وریدها در دوران بارداری، ایجاد شود. هموروئید ممکن است در داخل راست روده (هموروئید داخلی)، یا در زیر پوست اطراف مقعد (هموروئید خارجی) ایجاد شود.

یا با بیان دیگر رگ‌های متورم نواحی تحتانی مقعد را که در نتیجه اعمال فشار در این قسمت دچار آسیب‌هایی گردیده‌اند، را بیماری بواسیر نامگذاری نموده‌اند. این دسته از رگ های آسیب دیده و برجسته می توانند در دو بخش (دیواره داخلی و خارجی) در مقعد نمود پیدا کنند. از آنجایی که این بیماری در دو نقطه از بدن ایجاد می شود، خود به دو نوع هموروئید داخلی و خارجی تقسیم بندی می‌گردد.

هموروئید یکی از بیماری‌های شایع است. در سنین بالای 50 سالگی، حدود نیمی از بزرگسالان باید با خارش، ناراحتی و خونریزی که می‌تواند نشانه وجود هموروئید باشد، دست و پنجه نرم می‌کنند. در ادامه مطلب به بررسی درمان و جراجی بواسیر با استفاده از لیزر می‌پردازیم.

یکی از دردناک ترین و سخت ترین بیماریها , هموروئید است که افراد زیادی از آن رنج می برند. درمان این بیماری توسط پزشک متخصص و مجرب می تواند بسیار سهل و آسان باشد. اما خبر خوب این است که در مرکز تخصصی درمانی لیزر هموروئید ماه درمان , درمان این بیماری توسط جناب آقای دکتر به بو که فوق تخصص کلورکتال هستند, انجام می گیرد و شما می توانید یک نقاهت راحت , کوتاه و بدون درد همراه با درمان قطعی را تجربه کنید.

درمان توسط دستگاه لیزر و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد. جراحی کاملا سرپایی و بدون بیهوشی بوده و بعد از آن بیمار توسط تیم پزشکی مجرب مراقبت شده و تا بهبود کامل پشتیبانی می شود . برای مشاوره , اطلاعات بیشتر و وقت دهی میتوانید با شماره 22779197 تماس گرفته و با مشاوران کلینیک ماه درمان در ارتباط باشید .

اگر از مشکل هموروئید رنج می‌برید و از مناطق دولت، دروس، نیاوران، جلفا، سعادت آباد، فلامک، ایران زمین و… هستید،  می‌توانید با مراجعه به مرکز جراحی ماه درمان با استفاده از لیزرهای پیشرفته و مدرن ما مشکل خود را برطرف سازید.

علل ایجاد بیماری هموروئید( بواسیر)

مهم‌ترین علل شایع هموروئید، استعداد ژنتیکی برای ضعیف شدن دیواره سیاهرگ‌ها، دریچه‌ها (وریدهای واریسی) و فشار در حین حرکات روده است. علل دیگر این بیماری شامل بارداری، فشار خون پورتال و سرطان رکتوم است. چاقی، سبک زندگی کم تحرک و نشستن طولانی مدت نیز به شکل گیری این بیماری کمک می‌کند.

به طور کلی دلایل ایجاد هموروئید شامل موارد زیر است:

  • یبوست مزمن
  • اسهال مکرر
  • بارداری
  • بلند کردن اجسام سنگین
  • نشستن خیلی طولانی
  • ژنتیک
  • چاقی

از دلایل مهم و اصلی شکل گیری این بیماری می‌توان به یبوست، نشستن بیش از اندازه، اسهال مزمن، وزن بالای بیماران، دفع مدفوع سخت، انجام ورزش‌های سنگین اشاره نمود. به طور کلی هر عاملی که بتواند به نواحی مقعد فشار بیاورد، از عوامل موثر در بروز این بیماری به شمار می رود.

درمان هموروئید با لیزر در مرکز تخصصی لیزر هموروئید
جراحی بواسیر با لیزر جهت درمان هموروئید

علائم و نشانه های بیماری بواسیر

علائم این بیماری بسته به محل ایجاد این زائده می‌تواند متفاوت باشد. به طور معمول، این بیماری از نوع خارجی آن دارای علائم سخت‌تر و آزار دهنده تری می باشد. در ادامه به برخی از شایع ترین علائم و نشانه های هموروئید می پردازیم. احساس درد زیاد در نواحی مقعد، برآمدگی و تورم بالا در این ناحیه، خونریزی در زمان دفع مدفوع، التهاب و قرمزی و احساس سوزش و خارش در این نواحی از جمله مواردی است که می تواند نشان دهنده بروز این بیماری باشد. بسته به اندازه یا درجه هموروئید، فرد ممکن است درد و درد شدیدی را در آن ناحیه تجربه کند. برخی از علائم رایج هموروئید عبارتند از:

  • خارش و سوزش در اطراف ناحیه مقعد
  • خون ریزی التهاب توده/برآمدگی سخت در محل هموروئید (در داخل یا خارج مقعد)
  • تورم مقعد
  • خونریزی بدون درد در ناحیه مقعد

انواع بواسیر (هموروئید)

بواسیر ممکن است در داخل یا خارج ناحیه مقعد ایجاد شود. نوع آن به محل ایجاد ورید متورم شده بستگی دارد. انواع بواسیر عبارت است از:

بواسیر یا هموروئید داخلی: در این نوع از بیماری همورئید، رگ‌های متورم در داخل راست روده تشکیل می‌شوند. راست روده قسمتی از سیستم گوارشی ازست که روده بطرگ را به مقعد متصل می‌کند. همورئید داخلی ممکن است خونریزی کند اما معمولاً دردناک نیستند.

بواسیر یا هموروئید خارجی: رگ‌های متورم شده در نوع همورئید خارجی در زیر پوست اطراف مقعد تشکیل می‌شوند. مقعد به عنوان مجرای خروجی مدفوع است. بواسیر خارجی می‌تواند همراه با خارش و درد باشد. در برخی موارد خونریزی اتفاق می‌افتد که گاهی اوقات از شدت آن به صورت لخته نمایان می‌شود. این امر موجب ایجاد درد و تورم خواهد شد.

جراحی هموروئید با لیزر
روش های تشخیص بیماری هموروئید

انواع روش های درمان هموروئید(بواسیر)

از مسائل ویژه ای که ذهن مبتلایان را به خود درگیر می کند، می‌توان به انتخاب بهترین روش درمان و جراحی بواسیر با لیزر اشاره کرد.‌ مبتلایان این بیماری ممکن است احساس ترس و خجالت را داشته باشند که همین موضوع گاها سبب می شود تا جهت درمان بسیار دیر اقدام نمایند. که در نهایت رشد و پیشرفت بیماری را در پی دارد و مراحل درمان نیز به دنبال آن سخت تر خواهند شد.

یکی از روش های درمان هموروئید قبل از مرحله حاد آن، درمان خانگی است که شامل نوشیدن مایعات بیشتر، یک رژیم غذایی با فیبر بالا (میوه‌ها و سبزیجات و…)، ورزش، تمرین‌های مناسب هموروئید و اجتناب از فشار طولانی مدت برای دفع مدفوع است. استفاده از مایعات فراوان برای نرم نگه داشتن مدفوع و کاهش استرس با مدیتیشن و آرامش درمانی، الزامات اساسی برای درمان موثر و پیشگیری از عود هموروئید است.

روش های ذکر شده در زیر فقط برای هموروئید داخلی (داخل مقعد) در مراحل اولیه تشکیل قابل استفاده است.

  • بستن نوار لاستیکی
  • اسکلروتراپی (تزریق درمانی)
  • کرایوسرجری
  • درمان هموروئید با لیزر ( از خدمات ویژه مرکز جراحی ماه درمان)

برخی از روش‌های جراحی به نام هموروئیدکتومی برای هموروئید خارجی و داخلی در مراحل پیشرفته توسعه قابل استفاده هستند.

حتما پس از مشاهده و احساس علائم این بیماری، به پزشک متخصص مربوط به درمان بواسیر  مراجعه نمایید. پزشکان پس از معاینه و تشخیص نوع هموروئید( داخلی یا خارجی) بهترین راه درمان را به بیماران پیشنهاد می دهند. پس هر نوع اقدام در جهت بهبود و درمان بواسیر می بایست پس از انجام معاینات و انواع بررسی های لازم توسط پزشکان متخصص صورت بگیرد. بیماری بواسیر پیش تر با انجام عمل های جراحی به صورت سنتی درمان میشد. این جراحی ها دارای عوارض جانبی بودند و گاها درد و خونریزی را به همراه داشتند. این موارد باعث شد تا درمان‌های جدیدتر و با عوارض کم تر نظیر لیزر درمانی مورد استقبال مبتلایان قرار بگیرد.

درمان بواسیر با لیزر

درمان و جراحی هموروئید با لیزر، از درمان های قطعی این بیماری است که امروزه، جایگزین جراحی‌های سنتی شده است. در جراحی های مربوط به این بیماری، بیماران به هنگام جراحی خونریزی و درد را بسیار احساس می کردند، در دفع خود دچار بی اختیاری می شدند، احتمال عفونت در آنها بالا بود و گاها‌‌ این بیماری قابلیت بازگشت را داشت.

امروزه بسیاری از مردم لیزر درمانی را ترجیح می‌دهند. دلیل آن ممکن است شامل این واقعیت باشد که درمان هموروئید با لیزر با خونریزی کمتر همراه است زیرا هیچ تیغ جراحی و اتاق عملی در کار نیست. همچنین درمان هموروئید با لیزر بدون درد است.

اغلب، مردم درمان‌های هموروئیدکتومی جراحی با لیزر را انتخاب می‌کنند، زیرا می‌توان از این روش برای درمان چندین ورید آسیب‌دیده به طور همزمان، بدون درد یا دوره درمان طولانی استفاده کرد. علاوه بر این، بیمارانی که درمان بواسیر را با لیزر انجام می‌دهند، معمولا زمان زیادی را برای بهبودی صرف نمی‌کنند. در بیشتر موارد، آن‌ها می‌توانند بلافاصله پس از درمان به فعالیت‌های عادی خود بازگردند.

درمان بواسیر با لیزر توانسته رضایت پزشکان و بیماران بسیاری را به خود جلب نماید. این روش درمان از جدیدترین متد درمان بیماری‌های نواحی نشیمنگاه به شمار می روند که کاملا بی خطر و ایمن هستند و با سرعت زیادی نیز انجام می شوند. درمان این بیماری با روش لیزردرمانی یک عمل سرپایی محسوب می‌شود که با تزریق بی حسی موضعی صورت می‌گیرد. در این روش رگ های هموروئیدی حذف می‌شوند و هیچ گونه نیازی به چاقوی جراحی نیست.

درمان بواسیر با لیزر​
درمان قطعی بواسیر با لیزر​

چگونگی جراحی هموروئید با لیزر

جراحی بواسیر با لیزر یکی از موثرترین روش‌های درمان هموروئید کم تهاجمی است که بدون بریدن هیچ بافتی به نتیجه می‌رسد. این درمان  لیزر را می‌توان برای درجات مختلف هموروئید داخلی استفاده کرد.در طول درمان، یک کاوشگر سوزنی مخصوص وارد بالشتک هموروئید می‌شود که از طریق آن انرژی لیزر به توده اعمال می‌شود. سپس انرژی لیزر جریان خون بواسیر را محدود می‌کند که باعث بسته شدن، مرگ و جدا شدن توده هموروئیدی می‌شود.

در طی فرایند درمان بواسیر با لیزر درمانی، عروق اسیب دیده نواحی مقعد با تابش اشعه به صورت مستقیم و یکپارچه از بین خواهند رفت. این نوع درمان بدون خونریزی و درد انجام می‌شود. از مزایای این روش می‌توان به ترخیص زودهنگام بیماران پس از انجام عمل اشاره کرد. این موضوع سبب می‌شود تا بیماران بتوانند فعالیت‌های روزمره خود را سریع‌تر شروع کنند. البته که رعایت نکات پس از انجام لیزر لازم و ضروری است. جهت درمان هموروئید بیرون زده، خونی و ترومبوزه نیز از این روش استفاده می کنند. اثر بخشی لیزر در انواع مختلف بیماری بواسیر به یک میزان می باشد.

عوامل موثر بر درمان بواسیر به کمک لیزر

عوامل مختلفی بر درمان هموروئید با لیزر درمانی موثر هستند. به روز بودن و جدید بودن دستگاه های لیزر و بهره گیری از روش های درمانی مدرن از جمله مواردی است که بر درمان این بیماری تاثیرگذار است. در انتخاب کلینیک برای درمان بواسیر، می بایست حتما به تجربه، مهارت و سوابق موفق پزشکان دقت لازم را داشت. این عامل به صورت مستقیم می‌تواند بر میزان موفقیت درمان موثر باشد.‌

اکثر افرادی که تحت درمان لیزری هموروئید قرار گرفته‌اند، معمولاً درد یا ناراحتی بسیار کمی را پس از درمان گزارش می‌کنند. با توجه به اینکه هیچ برش یا برداشتن بافتی وجود ندارد، در این روش هیچ دردی وجود ندارد.

پیش تر تنها روش درمان بیماری بواسیر انجام عمل های جراحی بود. در این روش، بیماران می بایست درد و مشکلات ناشی از عمل را ناچار تحمل نمایند.‌ اما این روش در حال حاضر به هیچ عنوان توسط پزشکان و بیماران قابل پذیرش نیست و تقریبا منسوخ شده است. با روی کار آمدن لیزر درمانی برای درمان این بیماری، دیگر بیماران ریسک جراحی و عوارض پس از عمل مربوط به آن را نمی پذیرند.  

مزایای درمان بواسیر با لیزر

لیزر درمانی روشی است که امروزه جهت درمان بیماری بواسیر جایگزین عمل‌های جراحی شده است‌.‌ در ادامه به بررسی برخی از مزایای این روش در مقایسه با جراحی می پردازیم. جراحی بواسیر با لیزر، به صورت سرپایی در کلینیک انجام می‌شود که با تزریق بی‌حسی های موضعی نیز قابل انجام است. در این روش درمان هیچ گونه نیازی به استراحت مطلق و بستری بیماران نیست و افراد بلافاصله پس از عمل نیز می توانند به فعالیت های روزمره خود بپردازند.‌ این روش، به پانسمان و یا تامپون احتیاجی ندارد. درمان این عارضه با این روش حدود کم تر از نیم ساعت صورت می‌گیرد.

جراحی های مربوط به درمان هموروئید و بواسیر دارای عوارضی نظیر عفونت و یا بی اختیاری می باشند. از مزایای لیزر درمانی برای درمان این بیماری، عدم بروز عوارض جانبی است.‌ از دیگر مزیت های این روش آن است که احتمال بازگشت هموروئید در آن به شدت در سطح پایینی قرار دارد. علاوه بر این موارد، در روش لیزردرمانی هیچ آسیبی با بافت های مجاور وارد نخواهد شد.

جراحی هموروئید با لیزر، یک درمان  سرپایی و سریع است، به این معنی که شما در همان روز بدون اقامت در بیمارستان یا کلینیک مرخص خواهید شد. استفاده از لیزر برای هموروئید معمولا کمتر از 15 دقیقه طول می کشد و تحت بی حسی موضعی انجام می‌شود. در برخی موارد، بیماران ترجیح می‌دهند از یک آرام بخش خفیف استفاده کنند تا در طول عمل آرام باشند و دردی را حس نکنند.

عدم بروز عوارض جانبی در درمان بواسیر با لیزر
عدم بروز عوارض جانبی در درمان بواسیر با لیزر

هزینه های درمان بواسیر با لیزر

هزینه های درمان این بیماری از مهم ترین مواردی است که گاها می تواند بیماران را از انجام عمل منصرف سازد. که این موضوع سبب می شود تا این بیماری روز به روز تشدید شود و کنترل آن نیز به مراتب سخت تر خواهد بود. در نتیجه آن هزینه های درمان نیز افزایش خواهند یافت. به همین جهت است که توصیه می‌کنیم حتما به محض مشاهده علائم مربوطه به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

هزینه های جراحی بیماری بواسیر با روش لیزردرمانی را نمی‌توان به طور دقیق و مشخص تعیین کرد. هزینه های مربوطه به طور معمول پس از معاینه توسط پزشک متخصص و تشخیص شدت و درجه عارضه و نوع آن محاسبه می شوند.‌ از آنجایی که دستگاه های لیزر در شهر های بزرگ پیشرفته تر و جدید تر هستند، طبیعتاً هزینه های درمان این بیماری با لیزر در این شهر ها بیشتر است. اندازه توده و همچنین محل قرارگیری آن نیز از عوامل موثر در تعیین هزینه های این بیماری محسوب می شود.

در عمل های جراحی، هزینه های جراحی نظیر هزینه های مربوط به بستری، دوران نقاهت طولانی و مراقبت های پس از عمل و همچنین احتمال بازگشت این عارضه نیز محاسبه می‌شود. با محاسبه این موارد، لیزردرمانی روشی بسیار به صرفه به شمار می رود. برخی از بیمه های تکمیلی می توانند قسمتی از هزینه های درمان این بیماری با روش لیزردرمانی را برعهده بگیرند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از بیمه های مربوطه پرس‌وجو نمایید. به طور کلی بیماران هیچ گونه نگرانی در رابطه با پرداخت هزینه های این درمان این بیماری نخواهند داشت.‌

طول درمان بواسیر با لیزر

تعیین طول درمان بیماری بواسیر به روش لیزردرمانی به نحوه و چگونگی درمان آن وابسته است. اما معمولا طول درمان این بیماری برای هموروئید داخلی و خارجی حدودا یک ساعت است. درمان این بیماری با روش لیزردرمانی به طور تقریبی می تواند تا دو ساعت نیز به طول بینجامد. اما این نکته را حتما مدنظر داشته باشید که پس از عمل با لیزر بیماران هیچ نیازی به بستری شدن در بیمارستان نخواهند داشت. این در صورتی است که در عمل های جراحی برای درمان این عارضه که پیشتر بسیار برای درمان انجام می‌شدند، بیماران می بایست حتما چندین روز را در بیمارستان و یا کلینیک تحت نظر پزشکان قرار می گرفتند.

طول درمان جراحی هموروئید داخلی و خارجی با لیزر حدودا یک ساعت است
طول درمان جراحی هموروئید داخلی و خارجی با لیزر حدودا یک ساعت است

مراقبت های پس از عمل بواسیر به روش لیزر درمانی

بیماران پس از انجام عمل هموروئید به روش لیزردرمانی به طور معمول ملزم به رعایت نکات خاصی نیستند. اما در هر صورت باید از سلامت گوارش خود اطمینان کافی را کسب نمایند تا از ابتلا به یبوست و انواع بیماری‌های گوارشی نیز پیشگیری شود. توصیه می‌شود تا برخی از موارد را دست کم تا ۶ ماه به طور کامل رعایت کنید. در ادامه به بررسی چند مورد از مراقبت‌های لازم پس از عمل با لیزر می‌پردازیم.‌

مصرف مسکن ها: به طور معمول پزشکان پس از انجام عمل بواسیر با لیزر داروهایی نظیر استامینوفن و یا بروفن را به بیماران پیشنهاد می دهند. این نمونه داروها درد را در بیماران کاهش می دهد.

مصرف مواد غذایی دارای فیبر: مصرف فیبر در رژیم غذایی به صورت روزانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.‌ به گونه‌ای که مصرف حدودا ۳۰ گرم فیبر به صورت روزانه می تواند از بروز یبوست پیشگیری نماید. میوه جات، حبوبات، سبزیجات و آجیل از جمله موادی هستند که دارای فیبر می باشند.

مصرف آب به مقدار کافی: مصرف آب به میزان کافی تاثیر مستقیمی بر نرم نگه داشتن مدفوع خواهد داشت. نوشیدن مایعات از جمله آب از نکات مهم مراقبتی پس از عمل هموروئید با لیزر محسوب می شود.

استفاده از لباس های مناسب: استفاده از لباس های آزاد و نخی سبب می شود تا زخم افراد به اندازه کافی از فضای آزاد جهت ترمیم شدن برخوردار باشد. بدیهی است که زخم زمانی که در معرض فضای آزاد قرار بگیرد، سریع‌تر ترمیم می شود و بهبود پیدا می کند.

انجام ورزش و تحرک: انجام انواع ورزش های سبک و داشتن پیاده روی به صورت روزانه می‌تواند میزان گردش خون را تا حد بالایی قرار دهد که در نتیجه آن سلامت و بهبودی مبتلایان با سرعت بیشتری تحقق می یابد.

مصرف پماد: پس از درمان، بیماران می‌توانند با مشورت پزشک خود برای تسریع روند درمان از پمادهای ویژه ترمیم زخم نیز استفاده نمایند.‌

استفاده از کمپرس سرد: از روش هایی که می توان با استفاده از آن درد بیماران را تا حد مطلوبی کاهش داد، کمپرس سرد می باشد. حتما دقت داشته باشید که تحت هیچ شرایطی یخ را به صورت مستقیم بر روی ناحیه عمل شده قرار ندهید.

نکته مهم آن است که بیشتر بیماران پس از درمان خود با روش لیزردرمانی هیچ گونه نیازی به پانسمان نخواهند داشت. اما بسته به شرایط ویژه هر بیمار، ممکن است پزشک زخم بیماران را پانسمان کند که آنها می توانند پس از گذشت چند روز پانسمان خود را بردارند.

مراقبت های پس از عمل بواسیر به روش لیزر درمانی
مراقبت های پس از عمل بواسیر به روش لیزر درمانی

غذا‌های مؤثر در پیشگیری و درمان هموروئید

یکی از راه‌های درمان بواسیر یا بیماری همورئید استفاده از رژیم غذایی مناسب است. علاوه بر این استفاده از سبک زندگی سالم در کنار رژیم غذایی متعادل و هم چنین انجام حرکات و فعالیت های بدنی به شما در جلوگیری از ابتلا به بیماری بواسیر یا همورئید می تواند کمک شایانی داشته باشد. بعضی از غذاهای سالم وجود دارند که با استفاده کردن آن ها در طول روز می توان احتمال تشکیل این بیماری را تا حد بسیاری کاهش داد.

فیبرها و آنتی اکسیدان ها

به کار بردن مقدار زیادی از غذا‌های فیبردار، مکمل‌ها و هم چنین مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان موجب می‌شود تا فرد دفع مدفوع راحت‌تری داشته باشد و همین امر موجب می‌شود تا از ایجاد همورئید جلوگیری شود. غذاهای استفاده شده به منظور پیشگیری از ایجاد بواسیر برای کل بدن مفید بوده و شما را به سمت داشتن یک زندگی سالم تر هدایت خواهد کرد و همچین در درمان نیز با کاهش تحریک هموروئید ایجاد شده موثر هستند.

فیبر غذایی نوعی از کربوهیدرات است که در بدن شما  جذب آسانی ندارند و به همین دلیل در دستگاه گوارشی باقی خواهند ماند همین امر موجب می شود تا در روده قرار گرفته و مقدار زیادی آب را به خود جذب کنند که در نهایت با افزایش حجم مدفوع و نرم کردن آن بدون وارد شدن آسیب به روده و مقعد از بدن خارج می شوند.

به طور کلی بدن انسان در طول روز با توجه به سن و جنسیت در هر 2000 کالری از رژیم روزانه به 25 گرم فیبر نیاز دارد که می تواند با مصرف مواد غذایی و یا مکمل های فیبردار کمبود آن را جبران کند. استفاده از انواع میوه‌های تازه، سبزیجات و غلات کامل که حاوی مقدار زیادی از فیبر‌های طبیعی هستند به شما کمک می‌کند تا از ایجاد یبوست جلوگیری کرده و در نهایت احتمال ابتلا به بیماری همورئید را کاهش دهد.

آواکادو، گلابی، نارگیل، انجیر، کنگر، نخودفرنگی، کلم بروکلی، شلغم، انواع حبوبات، خانواده توت فرنگی و …، سیب سبز، کشک یا ماست، خیار، آلوها و در کل مواد غذایی که شامل ویتامین های C، K و منیزیم باشند به شما در دفع راحت تر مدفوع و جلوگیری از بروز بیماری همورئید کمک خواهند کرد.

درمان های خانگی هموروئید

وقتی صحبت از درمان های خانگی می شود بیشتر منظور مراقبت هایی است که می تواند از تشدید وضعیت واریس مقعد یا هموروئید جلوگیری کند تا به مرحله جراحی نرسد زیرا اگر وضعیت هموروئید وخیم شود تنها راه درمان جراحی و بهترین راه جراحی، جراحی هموروئید با لیزر است.

بالشتک هموروئیدی

بالشتک هموروئید یک بالشتک به شک دونات و حلقه ای شکل است که وسط آن خالی است. این بالشتک کمک میکند هنگام نشستن فشار از منطقه مقعد و دارای هموروئید برداشته شود و به دیگر قسمت های باسن منقل شود، بالشتک هموروئید خصوصا در افرادی که مجبور هستند زمان های طولانی به صورت نشسته قرار بگیرند بسیار کاریردی و مفید است.

سخن پایانی

هموروئید به دلایل مختلفی از جمله یبوست مزمن، اسهال مکرر، بارداری، بلند کردن اجسام سنگین، نشستن خیلی طولانی، ژنتیک و چاقی ایجاد می‌شود.برای درمان هموروئید روش‌های مختلفی از حمله درمان با لیزر یا لیزرتراپی وجود دارد. روش لیزر برای درمان هموروئید، یک روش سرپایی، سریع و بدون درد است که بدون نیاز به جراحی، نتیجه درمان بواسیر یا هموروئید شما را تضمین می‌کند.

مرکز جراحی ماه درمان واقع در شریعتی، دارای بهترین و مدرن‌ترین لیزرهای مناسب جهت درمان هموروئید است. با توجه به حساسیت این منطقه از بدن شما، بهتر است امر لیزر درمانی هموروئید خود را به یک کلینیک حرفه‌ای و با تجربه در این زمینه واگذار کنید. مرکز جراحی ماه درمان با فراهم آوردن بهترین تجهیزات و امکانات در کنار پرسنلی مجرب، پزشکان خبره و محیطی بهداشتی رضایت شما را از نتیجه درمان هموروئید تضمین می‌کنند.