دکتر بواسیر و هموروئید

بیماری بواسیر که با نام علمی هموروئید نیز شناخته شده می‌باشد، از جمله بیماری‌های شایع مربوط به نواحی مقعد به شمار می‌رود. برآوردها نشان می‌دهد که دست‌کم حدود نیمی از جامعه این بیماری را تجربه نموده‌اند.‌ نکته مهم درباره این بیماری آن است که درصد بالایی از مبتلایان به آن از مراجعه به دکتر بواسیر و هموروئید مربوطه امتناع می‌کنند. همین موضوع سبب می‌شود تا این بیماری وارد مراحل جدیدتر و پیشرفته‌تری شود که مهار آن‌ با سختی بیشتری نیز صورت بگیرد.

انتخاب یک دکتر بواسیر متخصص برای درمان این بیماری از مهم ترین عواملی است که می‌تواند به صورت مستقیم بر بهبود و درمان بیماران تاثیرگذار باشد. در ادامه به بررسی ویژگی‌های دکتر بواسیر (هموروئید) می‌پردازیم.

دکتر بواسیر و هموروئید

بیماری بواسیر

بیماری بواسیر تحت تاثیر کشیدگی و پارگی مویرگ‌ها و رگ‌های خونی موجود در نواحی مقعد بروز پیدا می‌کند.‌ در اطراف نواحی مقعدی تعداد بالایی از مویرگ‌ها و عروق خونی وجود دارد. هموروئید یا بواسیر یکی از شایع‌ترین بیماری‌های دستگاه گوارش است که سالانه تعدادی از افراد به آن مبتلا می‌شوند. برخی از مواقع علائم و نشانه‌های آن به صورت خفیف بروز کرده و با شیوه‌های خانگی درمان می‌شود اما در برخی دیگر به صورت حاد خود را نشان داده که نیاز است به پزشک مراجعه شود.اما کدام پزشک برای درمان هموروئید انتخاب مناسب‌تری است؟ پزشک متخصص درمان هموروئید داریم؟

علایم هموروئید (بواسیر) 

هرگاه رگ‌های واریسی داخلی مقعد و راست روده متورم شوند، هموروئید یا بواسیر اتفاق می‌افتد. این بیماری می‌تواند در دو نوع بواسیر داخلی که در قسمت راست روده و بواسیر خارجی که در زیر پوست اطراف مقعد است، ایجاد شود. پارامتر‌های مختلفی در تشکیل هموروئید نقش دارند اما علت اصلی آن همچنان نامعلوم باقی مانده است.

این عروق خونی، تحت تاثیر بعضی عوامل نظیر بارداری و یبوست، کشش و فشار شدیدی را متحمل می‌شوند. در نتیجه آسیب‌هایی نظیر کشیدگی، التهاب و پارگی به آنها وارد خواهد شد. این موارد از جمله نشانه‌های بیماری بواسیر هستند. در صورت مشاهده هر کدام از آنها، بهتر است به دکتر بواسیر مربوطه مراجعه کنید و درمان را به هیچ عنوان به تعویق نیندازید.

بیماری بواسیر و یا همان هموروئید گاها می‌تواند در مراحل ابتدایی به صورت خفیف و با خون ریزی ساده و کم و بدون هیچ گونه دردی آغاز شود. این عارضه در ادامه می‌تواند با علائم شدیدتر نظیر خارش، سوزش، درد و بیرون زدگی‌های گوشت مانندی در اطراف نواحی مقعدی احساس گردد. هر چقدر علائم و نشانه‌های این بیماری شدیدتر شود، قائدتا پروسه درمان نیز طولانی‌تر و سخت‌تر می‌گردد. به همین جهت بهتر است این بیماری در مراحل اولیه خود سریعا تشخیص داده شود و درمان آن آغاز شود.

درمان و جراحی هموروئید با لیزر
درمان و جراحی هموروئید با لیزر

زمان مناسب برای مراجعه به پزشک متخصص درمان هموروئید

هموروئید در نوع خفیف می‌تواند به شیوه‌های مختلف درمان خانگی مانند کاهش وزن، استفاده از آب گرم در هنگام اجابت مزاج، عدم وارد کردن فشار به هنگام دفع مدفوع، نوشیدن زیاد مایعات و… طی گذشت چند روز درمان می‌شود.نوع شدیدتر هموروئید با علائم و نشانه‌هایی همراه است که برای درمان نیاز است به پزشک متخصص مراجعه کنید. برخی از علائم بواسیر یا هموروئید حاد عبارت‌اند از:

  • خونریزی هنگام دفع مدفوع
  • بیرون زدگی مقعد در هنگام اجابت مزاج
  • خارش و سوزش در مقعد
  • احساس درد شدید در ناحیه مقعد
  • تشکیل توده‌های حساس در ناحیه

تاثیر یک پزشک خوب در درمان بواسیر

برای درمان بیماری بواسیر، انتخاب یک پزشک متخصص متبحر و باتجربه در این زمینه از پر اهمیت‌ترین عوامل موثر در بهبود و درمان این بیماری به صورت مستقیم تاثیرگذار می‌باشد. با توجه به اینکه امروزه پیشرفت‌های قابل توجهی درخصوص راه‌های درمان انواع بیماری‌ها صورت گرفته است، روش‌های درمانی مطمئن‌تر و ایمن‌تر همواره در اولویت دکتر بواسیر و درمان بوده‌اند.

در روش‌های درمانی بواسیر نیز، لیزر درمانی از جمله روش‌هایی است که به کمک تکنولوژی‌ها و اطلاعات نوین برای درمان بواسیر نسبت به عمل جراحی بسیار پیشنهاد می‌شود.‌ این روش علاوه بر آنکه از عوارض کمتری برخوردار است، در کوتاه ترین زمان بدون هیچ گونه درد و خون‌ریزی نیز برای مبتلایان انجام می‌شود. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره کلینیک های لیزر بواسیر به صفحه “کلینیک لیزر بواسیر” مراجعه نمایید.

جراحی هموروئید با لیزر در مرکز تخصصی لیزر هموروئید
جراحی هموروئید با لیزر در مرکز تخصصی لیزر هموروئید

متخصص درمان هموروئید چه کسی است؟

همان طور که گفته شد، هموروئید از جمله بیماری‌های دستگاه گوارشی است که به منظور درمان آن نیاز است به جراح عمومی یا پزشک متخصص دستگاه گوارش مراجعه کرد.دلایل متعددی در متورم شدن روده بزرگ و مقعد نقش دارند که در اثر آن دفع مدفوع با خونریزی، درد و سوزش همراه خواهد بود. این علائم هرچند نیاز به بررسی بیشتر توسط پزشک متخصص دارد، نشان می‌دهد که فرد دچار بواسیر شده است.

متخصص با انجام معاینات فیزیکی، ارزیابی بیمار و مشاهده علائم طی برگزاری یک جلسه مشاوره، نوع شیوه درمانی خود را انتخاب و در مورد نحوه انجام آن، میزان عوارض و خطرات احتمالی و هم چنین دوران نقاهت با بیمار به صورت کاملاً شفاف صحبت می‌کند.

هرگاه با توجه به میزان شدت هموروئید ایجاد شده، روش‌های غیر جراحی مانند استفاده از دارو‌ها، پماد‌ها، شیاف‌ها و… تأثیر چندانی نداشته باشد، نیاز است تا به جراح عمومی مراجعه کنید. این پزشکان می‌توانند جراحی هموروئید را انجام داده و شما در همان روز پس از درمان خود به منظور سپری کردن دوران نقاهت به منزل باز گردید.

با توجه به شدت بیماری هموروئید، پزشک متخصص برای درمان روش‌های مختلفی را پیشنهاد می‌دهد. تیم پزشکی ما در مرکز جراحی ماه درمان متشکل از جراحان متخصص آگاه به متد‌های روز دنیا کمک می‌کنند تا با بهترین شیوه درمانی و استفاده از تجهیزات مناسب مشکل هموروئید را درمان کرده و بیمار را از درد نجات دهند.

عوامل موثر در انتخاب دکتر بواسیر برای درمان

در طول درمان بیماری بواسیر، انتخاب یک دکتر بواسیر متخصص در زمینه تشخیص و درمان این بیماری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. دکتر بواسیر تنها شخصی است که می‌تواند به طور مستقیم بر روند بیماری شما تاثیرگذار باشد. به همین دلیل میزان مهارت و تجربه او، میزان موفقیت بیماری را تعیین می‌نماید. چنانچه به هنگام انتخاب پزشک، حساسیت‌های لازم را نداشته باشید، ممکن است پروسه درمان شما با اختلال مواجه شود. پزشک نادرست، طول مدت درمان را برای بیماران افزایش می‌دهد و مشکلات جدیدتری را به وجود می‌آورد.

پزشک مربوطه باید از آگاهی و اطلاعات کافی درخصوص تشخیص و شناخت بیماری‌های نواحی مقعد نظیر بواسیر برخوردار باشد. آشنایی پزشک با جدیدترین و به روزترین شیوه‌های درمان این نوع بیماری‌ها نیز بسیار موثر است. تجارب و سوابق درمانی موفق پزشک نیز در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است. این مورد از مهم‌ترین نکاتی است که برای مراجعین پراهمیت می‌باشد.

ممکن است پذیرش معاینه مقعد برای بیماران کمی سخت باشد.‌ بسیاری از مبتلایان به دلیل خجالت و یا ترس خود برای مدت زمان بسیار طولانی بیماری خود را پنهان می‌کنند. همین موضوع سبب می‌شود تا بیماری رشد و پیشرفت بالایی داشته باشد که این موضوع سبب می‌شود تا وضعیت بیماران هر روز بیش از پیش وخیم‌تر گردد.‌ به همین جهت هرگز فراموش نکنید که سلامت شما از هر مسئله‌ای پر اهمیت‌تر است. حتما در مراحل اولیه تشخیص بیماری خود به پزشک مربوطه مراجعه نمایید.

چنانچه مبتلایان از روش‌های درمان خانگی این بیماری نتیجه مثبتی را دریافت نکرده باشند، بدین معنی که پس از گذشت چندین روز از مداوا همچنان به میزان قبل خونریزی و درد را در خود احساس کنند، نشان‌دهنده پیشرفت بیماری است. در این صورت است که می‌بایست حتما به پزشک متخصص برای درمان مراجعه نمایید. نکته مهم آن است که چنانچه علائمی را در خود مشاهده کردید، وسواس گونه درباره بیماری خود تصمیم بگیرید و سریعا درمان خود را شروع نمایید.

تا مدت های طولانی، جراحی تنها روش قطعی برای درمان بواسیر بود که این عمل از سخت‌ترین و دشوارترین عمل‌های جراحی محسوب می‌شد. همین موضوع سبب شده بود تا بیماران میل به درمان خود را از دست بدهند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ساخت دستگاه‌های مربوط به درمان بواسیر، روش‌های جدیدی نیز شناخته شده‌اند که بدون هیچ‌گونه درد و خون ریزی پروسه درمان سپری گردد.

درمان انواع بیماری‌های مقعدی شامل طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها، تجارب، تخصص و دانش می‌باشد. این مسئله موضوعی نیست که هر پزشکی توانایی تشخیص و درمان آن را داشته باشد. بیماری‌های مقعدی حوزه مهم و تخصصی در علم پزشکی می‌باشند. به همین جهت است که درمان آن از حساسیت‌های بالایی برخوردار است.

بهترین گزینه جهت درمان این بیماری مربوط به نواحی نشیمنگاهی مراجعه به متخصص جراح می‌باشد. زیرا جراحان متخصص به تمامی روش‌های درمانی اعم از جدید و قدیم آگاه می‌باشند و بسته به شرایط بیماران می‌توانند مناسب‌ترین روش را برای شرایط بیمار انتخاب نمایند.‌ متخصصین گوارش نیز می‌توانند عارضه بواسیر را به طور کامل تشخیص دهند و بهترین نوع درمان را برای شما در نظر بگیرند. اما در نهایت بهتر است برای شروع درمان خود به متخصص جراحی مراجعه نمایید.

بهترین دکتر بواسیر در مرکز تخصصی لیزر هموروئید
بهترین دکتر بواسیر در مرکز تخصصی لیزر هموروئید

سخن پایانی

بیماری هموروئید یا بواسیر در اثر متورم شدن رگ‌های عروقی داخل راست روده و مقعد به وجود می‌آیند. ایجاد خونریزی، احساس درد شدید، سوزش و خارش از جمله نشانه‌های هموروئید شدید است که نیاز به مراجعه به پزشک را ضروری و لازم می‌کند.جراح عمومی یا متخصص گوارش (پروکتولوژیست) افرادی هستند که شما برای درمان می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید.

مرکز تخصصی درمانی لیزر هموروئید ماه درمان با استفاده از تیم جراحی متخصص در زمینه درمان هموروئید با به کار بردن بهترین شیوه‌های درمانی به شما کمک می‌کند. به کارگیری دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن و پیشرفته و هم چنین تیم پزشکی با تجربه در کلینیک ما نقش به سزایی در روند درمانی آسان شما دارند.می‌توانید به صورت حضوری و یا غیرحضوری با مشاوران ما در مرکز جراحی ماه درمان صحبت کرده و سپس درمان خود را آغاز کنید.